Державна служба якості освіти України інформує про внесення змін до методики експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації–2020.
Оновлена методика затверджена наказом ДСЯО України від 24.02.2020 № 01-11/6.
Методику використовуватимуть експерти під час оцінювання професійних компетентностей вчителів-учасників сертифікації 2020 року на етапі вивчення їхнього практичного досвіду роботи.
Методика містить:
- перелік професійних компетентностей, які підлягають оцінюванню;
- критерії оцінювання;
- показники критеріїв оцінювання;
- коефіцієнти вагомості показників;
- результати оцінювання.
У процесі сертифікації 2020 року здійснюється експертне оцінювання десяти професійних компетентностей, кожна з яких оцінюється за двома критеріями:
Поняття “професійна компетентність педагогічного працівника” визначається як системний прояв знань, умінь, здібностей і особистісних якостей педагогічного працівника, що дозволяють йому успішно вирішувати функціональні завдання, які становлять сутність професійної діяльності.
Перелік професійних компетентностей педагогічного працівника, за якими проводиться експертне оціювання професійної діяльності, у процесі сертифікації:
- Здатніст планувати та організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства.
- Здатність застосовувати та інтегрувати знання з усіх освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти, під час освітнього процесу.
- Здатність проєктувати, здійснювати освітню діяльність із використанням технологій, форм, методів і засобів навчання та з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
- Здатність оцінювати навчальні досягнення здобувачів освіти відповідно до затверджених вимог.
- Здатність організовувати та підтримувати здорове, безпечне, розвивальне, психологічно комфортне, інклюзивне освітнє середовище.
- Здатність до організації виховного процесу, який ґрунтується на загальнолюдських, національнопатріотичних, культурних та громадянських цінностях.
- Здатність до формування та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти.
- Здатність до співпраці / взаємодії з учасниками освітнього процесу (учнями, колегами, батьками (особами, які їх замінюють).
- Здатність до використання інформаційно-комунікаційної та цифрової технологій.
- Здатність до постійного професійного саморозвитку, самоаналізу та рефлексії.
Також оновлено анкету самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності.
ТЕКСТ НАКАЗУ
|