Діяльність Центру [95] |
Підвищення кваліфікації [113] |
НУШ [24] |
Методична робота [144] |
Консультування [64] |
Професійні конкурси й виставки [18] |
Обдаровані діти [124] |
Сертифікація [7] |
Дистанційна освіта [19] |
Інклюзивна освіта [11] |
Психологічна служба [3] |
Освіта [93] |
Cвята та події України [42] |
Події рідного краю [12] |
Цікаво знати [4] |
Оголошення [22] |
Вітання [16] |
4:08 PM Фонтан ідей: як провести «мозковий штурм» на уроці | |
Метод «мозкової атаки» використовують для пошуку креативних ідей та активізації процесу мислення. Тому його застосування на уроках принесе учням та педагогам неабияку користь. Які види мозкового штурму нам відомі та як кожен із них втілити в життя, дізнавався EtCetera. МОЗКОВИЙ ШТУРМ як технологія був винайдений американським рекламником Алексом Осборном у 1953 році. Це один з видів дискусії, у процесі якої вголос озвучуються будь-які, навіть найбезглуздіші на перший погляд ідеї, які зазвичай записують. Критикувати їх забороняється, щоб не згасити творчий ентузіазм. На другому етапі усі озвучені ідеї переглядають фахівці, щоб віднайти серед них найкращі. Під час шкільних уроків також можна використовувати цю методику, пропонуючи дітям один з п’яти видів мозкових штурмів. ЗВОРОТНІЙ. Дайте учням певну роботу, яка виконана з помилками або недоліками, та запропонуйте їх виявити і дати свої варіанти. Цей метод можна використовувати на уроках математики (визначити, у якому місці у розв’язанні задачі є помилка, після якої все пішло не так), географії (на карті неправильно позначені об’єкти) чи хімії (знайти помилку у формулі). ТІНЬОВИЙ. Цей вид мозкової атаки дозволить залучити до процесу «мовчунів» – учнів, які соромляться піднімати руку та виступати перед аудиторією. Клас слід розділити на дві групи – активну та тіньову. Активна група продукує ідеї, тіньова – слухає та письмово фіксує власні ідеї. На наступному етапі розглядаються ідеї активної та тіньової груп. ІНДИВІДУАЛЬНИЙ. В ході такого мозкового штурму один учень генерує та записує свої ідеї протягом певного інтервалу (від 5 до 10 хвилин), за ним наступний і так по черзі весь клас. Через кілька днів обираються найкращі з них. Цей метод можна застосувати замість перевірки домашнього завдання (як варіант). ВІЗУАЛЬНИЙ. Суть методу полягає у «малюванні» ідей. Наприклад, учитель озвучує прислів’я. Учні на першому етапі обговорюють, що воно означає, визначають проблематику та ілюструють її на власний розсуд. На наступному етапі представники кожної з груп виходять до дошки, показують свої малюнки та пояснюють їх. На третьому етапі обирається найвдаліша ідея. Вона доповнюється новими пропозиціями, та створюється фінальний варіант малюнка-візуалізації. ПИСЬМОВИЙ. Принцип такого мозкового штурму – учасник (або група учасників) записують свої ідеї на аркуші та передають наступному. Він, перечитавши всі ідеї свого попередника, записує свої та передає далі. Використання мозкового штурму на уроках дозволяє розвивати самостійність учнів, пізнавальну активність та підвищувати навчальну мотивацію. | |
|
Всього коментарів: 0 | |