Ви увійшли як Гість
Група "Гості"
П`ятниця, 04.19.2024, 8:26 PM
Головна | Мій профіль | Вихід | RSS

Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Свята та події

Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Календар

«  Лютий 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Корисні лінки

Головна » 2021 » Лютий » 27 » У Дерев`янській гімназії проведено відкритий урок з української мови у 4 класі
2:06 PM
У Дерев`янській гімназії проведено відкритий урок з української мови у 4 класі

Своїми напрацюваннями з колегами ділилася молода учителька початкових класів, М.О. Добросько. Урок проводився у 4 класі, де Марина Олександрівна є класним керівником.

Тема уроку: "Дієслово як частина мови. Повторення вивченого".

Мета уроку: повторити з учнями вивчені відомості про дієслово як частину мови, відпрацювати змінювання за часами, вчити визначити дію дієслова (завершена й незавершена), удосконалювати вміння розпізнавати дієслово в реченні, розвивати вміння спостерігати, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати почуття взаємоповаги, самостійності.

На початку уроку на електронній дошці класу було висвітлено, тему і девіз уроку. Це були такі крилаті слова: "Думати швидко! Відповідати чітко! Творчо працювати! Каліграфічно писати!"

Після невеличкого вступу на організаційні моменти, розпочався цікавий урок у формі гри.

На електронну адресу школи надійшов лист наступного змісту: «Доброго дня, любі діти! Мене звати Снігова Королева. Сьогодні вранці гуляючи біля свого льодяного палацу, я знайшла золотий годинник. Допоможіть відшукати власника годинника!» 

Для творчого пошуку  було створено детективне агентство «Мовознавці». Королева до листа прикріпила фото, яке слід було уважно розглянути і знайти зачіпки, які  допомогли б знайти незнайомця. На картинці можна за слідами від ніжків віднайти приховані слова: думати, працювати, читати, писати.

Ці незвичні сліди залишила частина мови, дієслово. Для того щоб дізнатися де мешкає дієслово треба було переглянути карту та виконати ряд цікавих завдань. На ній було зображено різні станції із певними завданнями.

Весела каліграфія, (станція 1). На ній було дано завдання розгадати ребус, де було приховано слово "Сніг".

Це слово діти мали записати до зошита. Та отримали нове завдання, скласти та записати реченняз цим словом. Як варіант: " За вікном подав пухнастий сніг". Потрібно було визначити головні члени речення (підмет- сніг, присудок - падав).

Для того, щоб учні згадали про них, учитель ставить ряд запитань. А саме:  "Що таке підмет? Що таке присудок? На яке питання відповідає присудок? Яка це частина мови?"

Як висновок: "Дієслово в реченні виступає присудком".

Мозковий штурм, (станція 2). За відповідями учнів на дошці створювався «Кластер» зі слів, яких поки не було видно. Проте згодом вони мали з`явитися, а самі листи зі словами перевертала учитель  по  мірі виконання завдань.

      

Діти виконують практичні завдання

Фізкультхвилинка «Навпаки» (станція 3). Для відпочинку дітей, Марина Олександрівна провела розминку, а її завданням було, робити не так як каже учитель, а навпаки. Якщо присісти, то потрібно було встати, якщо підняти долоні, то потрібно було їх опустити, і т.п.

Вправа «Вибіркове письмо» (станція 4). Із вірша на дошці діти мали відшукати дієслова та записати їх до зошита.

 

Білий сніг пухнастий

У повітрі кружляє

І на землю тихо

Падає, лягає.

Було запропоновано визначити час в цих дієсловах (теперішній). Пригадати інші часи (минулий і майбутній). Утворити виділені слова в іншому часі.  Зроблено висновок, що дієслово змінюється за часом (минулий, теперішній, майбутній).

Гра «Визнач час» (станція 5). Зі слів, що було зображені на дошці, потрібно було визначити які дієслова відносяться до минулого часу, які до теперішнього, які - до майбутнього. Діти по черзі виходили до інтерактивної дошки та обирали слова, і мали визначити їх час.

ХВОРІВ, МАЄ, МРЯЧИТЬ, МАЛЮВАТИМЕ, БОЯВСЯ, ЧИТАТИМУ, ЗАПИСУЮ, КОТИТЬСЯ, ЛЕТІВ, ЇХАТИМЕ, ЗЕЛЕНЮ, ЙДЕ, СИДІВ, ПИСАТИМЕ, ОДЯГАТИМЕ, ВЗУВ.

Гра «Вилучи зайве». Потрібно у стовпчику із 4 слів знайти зайве слово і пояснити чому саме його обрали.

Прилинула                     Задзюрчать                  Гріє

Припекло                        Розтанули                   Пахне

Прокинуться                   Заспівають                 Заграло

Ожило                             Милуватись                Зеленіє

Висновок. Бувають дієслова завершені та незавершені. Завершені - відповідають на питання що зробив?, а незавершені - що робить?

Вправа «Підбери дієслово». Потрібно було  записати іменники і підібрати самостійно до них дієслово.

Струмок (теперішній час) (біжить, дзюрчить, тече, шумить, плеще.)

Пташка (минулий час) (співала, літала, годувала, пурхала, дзьобала)

Сонце (майбутній час) (світитиме, грітиме, підніматиметься, сідатиме)

Визначити рід іменників. Висновок: "Дієслово залежить від іменника і має той самий рід"

Робота з фразеологізмами, (станція 6). Потрібно було замінити фразеологізм одним дієсловом, близьким за значенням.

Водити за ніс (обманювати)

Розпускати руки (битися)

Бігти з усіх ніг (поспішати)

Зарубати собі на носі (запам'ятати)

Гра «Допомога» (станція 7). Потрібно було прочитати та пригадати, як пишеться не з дієсловами. Списати, розкриваючи дужки.

(Не) беріть книгу брудними руками. Коли гортаєте сторінки, (не) слиньте

пальців, (не) згинайте ріжків. (Не) малюйте і нічого (не) пишіть на книзі.

(Не) вставляйте між сторінками ручку, олівець або лінійку - від цього книга

псується. Бережіть книгу, бо вона для вас - найкращий друг і порадник.

Не з дієсловами пишемо окремо (слова винятки: ненавиджу, нездужувати, нехтувати, непокоїтися, недобачати, недочувати).

   

Підсумок уроку. Було виконано усі завдання. Тепер клас  зможе повернути золотий годинник. 

Щоб зробити висновки з уроку,  на  електронній дошці було розміщено текст,  а діти мали дати відповіді на запитання.

1 Дієслово - це

а)   самостійна частина мови, яка означає назву предмета і відповідає на питання

Хто? Що?

б)   самостійна частина мови, яка означає дію предмета і відповідає на питання

Що робити? Що зробити?

в)   самостійна частина мови, яка означає ознаку предмета і відповідає на питання

Який? Чий?

2. Вкажи рядок, в якому вказані всі часи дієслова

а)   минулий, теперішній

б)  теперішній, майбутній, сьогодення

в)  минулий, теперішній, майбутній

3.  З якою частиною мови товаришує дієслово?

а)   прикметник;

б)  прислівник;

в)  іменник.

4.  Виберіть завершені дієслова

а)  стрибає, одягнувся, зустрілися.

б)  падав, сидів, бурчить.

в)  співав, літав, плакав.

А потім учням було запропоновано завдання зробити оцінку власній роботі на уроці. Вони отримали мішені та картки.

Лист самооцінки

1.На уроці працював   ______________         активно - пасивно

2. Свою роботу на уроці ____________         задоволений - не задоволений

3. Урок для мене здався_____________         коротким - довгим

4. За урок я    ______________________         не заморився - заморився

5. Мій настрій   ____________________           став кращим - став гіршим

6.  Матеріал на уроці мені був________           зрозумілим - не зрозумілим, корисним - не корисним, цікавим — не цікавим,  легким - важким

Мішень успіху. Учитель пропонує спробувати себе оцінити. Якщо ви були активними на уроці, і у вас не виникало труднощів,  поставити крапку в центрі, якщо виникали труднощі - поставити крапку подалі від центра.

На прикінці уроку Марина Олександрівна дала домашнє завдання, і подякувала за урок. 

Автор: А.Шевченко

Джерело

Категорія: Методична робота | Переглядів: 290 | Додав: shevnadi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar